ساخت مخازن صنعتی در زنجان

ساخت مخازن صنعتی در زنجان

مخازن صنعتی

بسیاری از موادی که در کارخانه ها به عنوان مواد اولیه، ادیشن ها، مواد کمکی، محصول و غیره استفاده می شوند، به صورت محلول هستند. بالاخص در کشور ما که منابع عظیم نفت گاز وجود دارد این مواد کاربرد بیشتری دارند. این محصول ها هنگامی که تولید می شوند به هر عنوانی که باشند، غالباً بلافاصله مصرف نمی شوند. بعضی از آن ها حتی زمان های بسیار طولانی در انبارها قرار می گیرد. برای نگهداری این محلول ها که انواع متفاوتی دارند، باید از تکنولوژی ساخت مخازن صنعتی در زنجان استفاده کرد.

روش ساخت مخازن صنعتی در زنجان

طبق استاندارد ASMEVlll Division1 روش ساخت مخازن تحت فشار به سه دسته تقسیم می شوند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  1. فورجینگ
  2. لحیم کاری سخت
  3. جوشکاری

روش جوشکاری در ساخت مخازن صنعتی در زنجان

در ساخت مخازن تحت فشار به روش جوشکاری بسته به متریال فلز پایه، نوع کاربری، میزان حساسیت در ساخت مخازن صنعتی در زنجان و تجهیزات کارگاه، از روش های مختلفی می توان استفاده کرد. از جمله روش هایی که می توان به آن اشاره کرد جوشکاری میگ، جوشکاری زیر پودری، جوشکاری تیگ و الکترود دستی است. در روش جوشکاری بعد از رول کردن مخزن و اضافه کردن کلاهک آن، اجزا را به یکدیگر جوش می دهند.

روش فورجینگ در ساخت مخازن صنعتی در زنجان

این روش فقط برای مخازنی قابل اجراست که جوش های طولانی ندارد. همچنین روش فورجینگ در ساخت مخازن صنعتی در زنجان، قابل اجرا در فولاد های کم کربن و فولاد های کم آلیاژ است.

ساخت مخازن صنعتی در تهران
ساخت مخازن صنعتی در زنجان

ساخت مخازن صنعتی در زنجان بر حسب جنس

مخازن صنعتی برحسب جنس آن ها به موارد زیر تقسیم می شوند.

مخازن صنعتی پلی اتیلنی

پلی اتیلن یک پلیمر است که از مواد آلی ساخته شده است. مخازن صنعتی پلی اتیلنی برای نگهداری مواد شیمیایی بهترین انتخاب هستند. به این دلیل که این مخازن وارد واکنش های شیمیایی نمی شوند. در مقابل خوردگی ها پایدار هستند و مواد اکسنده نیز درون این مخازن بی اثر می مانند. این مخازن اجازه ی ورود نور خورشید، اشعه ی UV را به داخل مخزن نمی دهند.

ساخت مخازن صنعتی در ارومیه
بیشتر بخوانید

استقامت بالا و وزن کم همچنین قابلیت بازیافت یکی از برترین ویژگی های این مخازن می باشد. همچنین مخازن صنعتی پلی اتیلنی به صورت قالب تهیه می شوند یعنی نیازی به اتصال اجزا آن ها نیست و کل مخزن یکپارچه است و همین دلیلی می شود که شکستن، جدا شدن، نشتی و این مسائل در مخازن پلی اتیلنی مطرح نشود.

همچنین این مخازن در شکل های افقی، عمودی، بیضی، استوانه ای، مربعی ساخته می شود. نکته قابل توجه این است که برای ساخت مخازن صنعتی در زنجان اندازه ی این مخازن بنا به درخواست خریدار قابل تغییر است.

مخازن صنعتی استیل

استیل جزو آلیاژها است که کدهای مختلفی دارد. این کدها بر اساس مواد موجود و درصد استفاده در هر آلیاژ نامگذاری می شود. یکی از عناصر مهم در این مورد کروم است. کروم سبب ایجاد براقیت و همچنین خواص مانند ضد خوردگی و همچنین انعکاس 90% از نور خورشید است که به آن استیل می تابد.

از مزایای مخازن استیل می توان به موارد مانند ضد زنگ، ضد خوردگی، مقاومت بسیار بالا، دافع اشعه ی UV، نامحدود بودن اندازه ی آن ها برای ساخت می باشد.

همچنین این مخازن صنعتی علاوه بر کاربرد در موارد مواد شیمیایی، مطلوبترین انتخاب برای مواد لبنی و مواد غذایی و مواد داروسازی است. به طوری که اگر مخازن صنایع لبنی از جنس استیل نباشد، گواهینامه برای بهداشت محصول صادر نمی شود.

نکته قابل توجه این است که در ساخت مخازن صنعتی در زنجان اندازه ی این مخازن بنا به درخواست خریدار قابل تغییر است ولی جالبتر اینکه می توان این مخازن را برای استفاده بهتر به صورت یک لایه، دولایه و سه لایه طراحی کرد.

ساخت مخازن صنعتی در اهر
بیشتر بخوانید

مخازن صنعتی فایبر گلس

فایبر گلس هم مانند پلی اتیلن یک پلیمر است. با این تفاوت که در اینجا پلیمر به عنوان ماده ی زمینه ای است و به غیر از پلیمر الیاف شیشه و پشم شیشه نیز در آن نقش مهمی را ایفا می کنند. قیمت فایبر گلاس بالاتر از پلی اتیلن است. این ماده در صنایع مختلف مصرف دارد و یکی از موارد استفاده از آن ساخت انواع مخازن صنعتی است.

نکته قابل توجه اینکه در ساخت مخازن صنعتی در زنجان، نامحدود بودن اندازه این مخازن به طوری که می توان هم اندازه های کوچک با حجم چند 10 متر مکعب و هم اندازه های 10000 متر مکعب آن ها را طراحی و استفاده کرد. از دیگر مزایای این مخازن این است که امکان بستن جلبک در این مخازن وجود ندارد حتی اگر محلول مورد نظر مواد آلی یا مواد شیمیایی باشند
همچنین این مخازن در برابر خوردگی اسیدها مقاومت بالایی دارد به همین دلیل انتخاب مناسبی برای نگهداری و حفظ اسیدها بدون تغییر می باشد. این مخازن دارای وزن کمی هستند و به همین دلیل قابلیت انتقال برای به هر جایی را دارند. و درباره قیمت این مخازن باید بدانید از مخازن صنعتی استیل ارزان تر می باشند.

از این مخازن برای نگهداری انواع مواد شیمیایی و حتی آب استفاده می شود. مخازن فایبر گلاس به دلیل اندازه بزرگ حتی برای حوضچه های نگهداری ماهی ها نیز استفاده می شود. چون این مخازن صنعتی بو و رنگ آب را تغییر نمی دهند. همچنین برای سوله های نگهداری حبوبات نیز استفاده می شود. برای مخازن سپتیک که به مخزن فاضلاب می گویند هم از مخازن صنعتی فایبرگلس استفاده می شود.

ساخت مخازن صنعتی در خسروشاه
بیشتر بخوانید
ساخت مخازن صنعتی در کرج
ساخت مخازن صنعتی در زنجان

قیمت مخزن صنعتی چگونه است؟

در بین مخازن صنعتی قیمت مخازن استیل بسیار بالاتر از مخازن فایبرگلس است و همچنین مخازن فایبر گلس هم گرانتر از مخازن پلی اتیلن می باشد. یرای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و هزینه های ساخت مخازن صنعتی در زنجان میتوانید با مجموعه ی صنعتی متال کار زنجان تماس بگیرید.

این مجموعه در سال۱۳۶۲، با ساخت منابع دوجداره، دیگ های فولادی، ساخت مخازن صنعتی در زنجان، مخازن انبساط و تانکرهای ذخیره ی آب و سوخت، فعالیت خود را آغاز نموده است و به یقین یکی از واحد‌های پیشرو در تولید مخازن در ایران می‌باشد.

مواد مورد استفاده برای ساخت مخازن صنعتی در زنجان

در تئوری هر ماده ای با تحمل تنش کششی بالا و خاصیت های کششی مناسب میتواند در ساخت مخازن صنعتی در زنجان به کار گرفته شود اما استاندارد های ساخت ASME BPVC SECTION II لیستی از بهترین مواد و محدودیت دما و فشار آن ها را مشخص کرده است.

علاوه بر استحکام مکانیکی مناسب، استاندارد های حال حاضر دنیا، شرکت ها را موظف می کند تا از آهنی با مقاومت بالایی در مقابل ضربه استفاده شود و همچنین برای محیط ها و سیالاتی که موجب خوردگی کربن استیل می شوند لازم است که از موادی با قابلیت مقاومت در برابر خوردگی استفاده کرد.

برخی از منابع تحت فشار از کمپوزیت ها ساخته شده اند مانند فیبر های کربن با توجه به استحکام بالای فیبر کربن در برابر کشش، این نوع از مخازن تحت فشار میتوانند بسیار سبک باشند اما ساخت آن ها بسیار بسیار سخت می با شد.

منابع تحت فشار برای جلوگیری از خرابی می توانند با پلیمر ها یا سرامیک ها محافظت بشوند، علاوه بر این، این پوشش خودش می تواند میزان زیادی از فشار را تحمل کند و یک پشتیبان خوب برای لایه ی اصلی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
به بالای صفحه بردن